چگونه كاريزماتيك باشيم؟استراتژي هاي توسعه كاريزما

۵ بازديد

آيا تا به حال به اين نكته دقت كرده‌ايد كه هر كدام از آدم‌ها تا چه اندازه توانايي شيفته كردن هر فردي را دارند؟ فرقي نمي‌كند ظاهرشان چطور باشد يا چقدر پول داشته باشند، بعضي از افراد مي‌توانند به محض ورود به اتاق، در مركز توجه قرار بگيرند.

وقتي هم كه آنجا را ترك مي‌كنند، همه خواهان تقليد از آنها هستند؛ اين كاريزما يا جذبه است، نوعي جاذبه كه اعتماد به نفس و عشق‌ورزي را القا مي‌كند. كاريزما مانند زيبايي، شانس و موقعيت اجتماعي مي‌تواند درهاي زيادي را در زندگي بگشايد.

سوال اصلي اين است كه چگونه كاريزماتيك باشيم ؟

ويژگي افراد كاريزماتيك

مي‌دانيم كه بسياري از ما به دنبال سوال چگونه كاريزماتيك باشيم هستيم و دوست داريم همه ما را به عنوان فردي كاريزماتيك بشناسند اما براي رسيدن به آن بايد قوانين و اصول را رعايت كنيم و هميشه پيرو آن باشيم. به عبارت ديگر بايد عوامل كليدي شخصيت كاريزماتيك را همواره رعايت كنيم.

 

1. دلنشين و سرگرم‌كننده باشيد

براي اينكه واقعا كاريزماتيك باشيد نه تنها بايد بتوانيد گروهي از افراد را جذب كنيد، تحت تأثير قرار دهيد و به آنها گوش دهيد، بلكه بايد در سرگرم كردن ديگران مهارت كسب كنيد و هميشه موضوع جالبي براي مطرح كردن داشته باشيد، تا ديگران ناخودآگاه به شما گرايش پيدا كنند و مجذوب‌تان شوند.

چگونگي انجام كار به صورت زير است:

  • همه فن حريف باشيد. يك فرد واقعا كاريزماتيك بايد بتواند با افراد مختلف در مورد موضوعات گوناگون صحبت كند. شما بايد به خوبي مطالعه كنيد. هر روز، روزنامه بخوانيد و علاقه‌مندي‌هاي متنوعي داشته باشيد، مثلا زبان‌هاي خارجي و هنر مدرن، تا بتوانيد در مورد اين موضوعات با هر كسي بحث و گفت‌وگو كنيد.
  • مي‌توانيد فرهيخته بودن و دانش (حتي به ميزان اندك) در مورد سياست، تاريخ، علم و ادبيات را تمرين كنيد، تا بتوانيد مكالمه با طرف مقابل‌تان را پيش ببريد.
  • با احساسات‌تان رابطه برقرار كنيد. تحقيقات نشان داده افرادي كه به طور كلي كاريزماتيك بودن خود را باور دارند، احساسات قوي‌تري داشته و همچنين قادرند با احساسات ديگران هم ارتباط برقرار كنند.

از بيان احساس خشم‌، درد، شعف يا اندوه‌تان نترسيد و از انتقال احساسات و هيجانات‌تان به شيوه‌اي مناسب، باكي نداشته باشيد.

  • احساسات و افكارتان را آزادانه بيان كنيد. معمولا افراد تمايل دارند افكار و احساسات‌شان را از همديگر پنهان كنند، البته قصد بدي هم ندارند، اما كسي كه صادقانه و بدون خجالت يا رفتار عجيب و غريب باشد قادر است تا هر كسي را جذب كند.

اگر بتوانيد با صداقت و سادگي ارتباط برقرار كنيد و به ديگران هم كمك كنيد تا اينگونه باشند، در مسير كاريزماتيك بودن قرار گرفته‌ايد. البته، استثناهايي هم وجود دارد؛ چيزي نگوييد كه طرف مقابل‌تان احساس معذب بودن كند يا بخواهد از شما فاصله بگيرد.

2.پوشش افراد كاريزماتيك

چگونه كاريزماتيك باشيم و خوشتيپ باشيم ؟ آراسته بودن يكي ديگر از ويژگي‌هاي افراد كاريزماتيك است. اين ويژگي اصلاً ربطي به خوش چهره و يا زشت و زيبا بودن شما ندارد. افراد كاريزماتيك به دور از هرگونه معيار زيبايي، سعي مي كنند هميشه آراسته و مرتب باشند.

داشتن ظاهري زيبا و جذاب براي افراد كاريزماتيك بسيار حائز اهميت است، ان ها هميشه به دنبال اصول صحيح ست كردن و مد هستند و همين پوشش سبب شود كه ستاره درخشان مجالس باشند.

3.براي انسانيت، ارزش و احترام قائل اند

اين گونه افراد با احترام بر انسانيت فردي مورد اعتماد براي ديگران مي‌شوند. اين يكي ديگر از توانايي‌هاي آدمهايي با رفتار كاريزماتيك است، چرا كه برقرار كردن ارتباط با ديگران برايشان خوشايند است و از اين كار لذت مي‌برند و پاسخ به كساني است كه همواره به دنبال پاسخ سوال چگونه كاريزماتيك باشيم است.

4.افراد كاريزماتيك،قبل از حرف زدن، خوب فكر مي كنند

توجه داشته باشيد كه در هنگام صحبت از صداها و كلمات ناكارآمد مانند : ميدوني ، راستش ، به خدا ، اها ، اهوم و … استفاده نكنيد، تا وضوح سخن شما بيشتر شود. زماني كه قرار است در يك جمع يا گروهي كه تازه با آنها آشنا شده ايد و يا بار اولتان مي باشد حتماً از قبل تمرين كنيد.

درباره موضوعاتي كه اطلاعات كاملي و مطمئني از آنها نداريد حرف نزنيد لازم نيست حتماً درباره همه چيز اظهار نظر كنيد.شايد عجيب به نظر برسد اما محدود كردن كلام‌تان، موجب جالب‌تر شدن بيان‌تان خواهد شد.

 

اميدواريم كه در اين مقاله به سوال چگونه كاريزماتيك باشيم پاسخ داده باشيم.

 

منبع:

https://rizmaharat.ir/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b2%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%85%d8%9f/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.