تقويم محتوا چيست؟ آموزش ساخت تقويم محتوا

۶ بازديد

تقويم توليد محتوا يك تقويم ساده است كه تمام محتواها و مطالبي كه قصد انتشار آن ها را داريد،همراه با زمان انتشار هر كدام از آن ها در آن درج شده است و جزئيات و طبقه بندي محتوا را در بر مي گيرد و باعث مي شود تيم بازاريابي براي همه ي فعاليت هاي خود برنامه ريزي كند.

تقويم محتوايي يكي از مهمترين وبهترين ابزار ها براي نظم بخشيدن به استراتژي بازاريابي محتواست. اين تقويم به نوعي يك نقشه راهي است كه با استفاده از آن ميتوان مطمئن شد كار ها در مسير درست خود براي رسيدن به اهداف كسب و كار و دستيابي به مخاطبان هدف قرار دارند و كانال هاي مختلف محتوا عملكرد مناسبي دارند.

شروع برنامه ريزي با تقويم محتوا

اينكه از صفر شروع كرده و يك تقويم محتوايي را طراحي و توليد كنيد مي‌تواند از آن وظيفه‌هايي باشد كه در آغاز كار بسيار پيچيده به نظر بيايد، اما، اگر رويكردي نظام‌مند داشته باشيد و بتوانيد از ايده هاي ديگران در تدوين يك تقويم محتوا استفاده كنيد، توليد يك برنامه زماني توليد محتوا چندان هم دشوار نخواهد بود فقط كافي است كه در اين زمينه اطلاعات درستي داشته باشيد.

اگر بخواهيد فقط تقويم محتوا داشته باشيد، ناگزيريد بعضي از آن مراحل را هم انجام دهيد تا به اهداف بازاريابي خود برسيد، كه در ادامه بررسي خواهيم كرد.

مرحله اول: با تعيين اهداف بازاريابي محتوايي شروع كنيد

اولين (و البته مهم‌ترين) قدم براي ساخت يك تقويم محتوا، مشخص كردن اهداف بازاريابي محتوا است. اگر اين كار را به خوبي انجام دهيد، ساير مراحل را راحتتر پيش خواهيد برد. بيايد ببينيم چگونه مي‌توان انجامش داد.

در دنياي كسب و كار هر حركتي كه انجام مي‌دهيم، بايد به اهداف مشخصي دست پيدا كرد. همچنين بايد در گذشت زمان نرخ بازگشت سرمايه معقولي داشته باشد.

محتوا تا زماني كه اهداف تجاريِ مشخصي را دنبال نكند، به خوديِ خود قدرت جادويي ندارد. ممكن است بازديد زيادي برايتان بياورد، براي مردم آموزنده باشد؛ ولي هنوز فقط محتواست، نه چيزي بيشتر!

مرحله دوم: يك ليست از ايده‌هاي مناسب براي نوشتن تهيه كنيد

بهترين موضوعات براي وبلاگ نويسي و پست شبكه‌هاي اجتماعي، مطالبي هستند كه براي مخاطبان نوشته مي‌شوند. براي همين هم است كه در بازاريابي محتوا هيچ چيز مهمتر از شناخت مخاطب نيست.

يكي از راه‌هاي شناخت مخاطب، تعريف آن است! يعني در ميان انبوه كاربراني كه از اينترنت استفاده مي‌كنند، فقط آن دسته از افراد را هدف قرار دهيد كه ويژگي‌هاي مد نظر شما را دارند. استراتژيست‌هاي محتوا اين كار در قالب طراحي پرسوناي مشتري انجام مي‌دهند.

هنگامي كه شما متوجه شديد مخاطبانتان چه كساني هستند، به چه چيزهايي نياز دارند و به دنبال چه چيزي مي‌گردند؛ پس حتماٌ مي‌توانيد برايشان محتواهاي جذابي بنويسيد.

مرحله سوم: هسته محتواي خود را دريابيد!

تا به اينجاي كار براي ساخت تقويم محتوا، ابتدا اهداف بازاريابي محتوايي خود را مشخص كرديم. و سپس يك ليست از موضوعات تهيه كرديم. وقت آن است كه با توجه به اهدافمان، ليست موجود را از فيلتر بگذرانيم.

به اين ترتيب موضوعات كه ما را زودتر به خواسته‌هايمان مي‌رسانند، اولويت بيشتري مي‌گيرند. و موضوعاتي كه برايمان سودآوري كمتري دارند، مي‌مانند براي آينده.

در واقع ما قصد داريم تمركزمان را روي آنچه اهميت و سودآوري دارد معطوف كنيم. اين كار با درك هسته محتوا اتفاق مي‌افتد.

هسته محتوا تقاطع بين هدف تجاري شما و علاقه مخاطب است. آن چيزي است كه مشتريان اهميت مي‌دهند و آنچه كه شما بايد در مقابل به آن‌ها ارائه بدهيد.

مرحله چهارم: از قيف بازاريابي محتوا غافل نشويد

بازاريابي محتوا، هنر تبديل است. تبديل خوانندگان به خريدار. اين فرايند گام به گام و به آرامي اتفاق مي‌افتد. شما بايد در هر مرحله، با يك پيام مناسب در زمان مناسب، كاربران بالقوه سايت يا شبكه‌هاي اجتماعي خود را به خريد تشويق كنيد. با كمك قيف بازاريابي محتوا مي‌توانيد اين كار را ساده‌تر انجام دهيد.

قيف بازاريابي محتوا مفهومي است كه نشان مي‌دهد كاربران پس از آشنايي با يك برند تا خريد محصول از آن برند، چه مراحلي را طي مي‌كنند.

مرحله ششم: يك ابزار ساخت تقويم محتوا انتخاب كنيد

با سرچ ساده در گوگل ميتوانيد با دنيايي از ابزارهاي موجود آشنا شويد .ميتوانيد با توجه به نيازي كه داريد يكي از اين ابزارهارا انتخاب كنيد و به راحتي به ساخت تقويم محتوايي خود بپردازيد.

مرحله هفتم: اطلاعات مورد نياز را در تقويم محتوا وارد كنيد

در آخرين مرحله تنها كافي است برنامه‌ريزي محتوايي‌تان را وارد تقويم محتوا كنيد. دستِ شما در نحوه چينش اين اطلاعات كاملاً باز استو محدوديت نداريد و با توجه به نياز به پركردن تقويم محتوايي خود بپردازيد.

منبع:

https://rizmaharat.ir/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.